Ahad, 27 Mac 2011

Doa Buatmu Para Salik..

Ya ALLAH...awasilah aku...tetapkanlah aku dalam iman...taqwa yang mutlak...istiqamah yang mantap...aku mengharap kehadiranMU setiap masa,setiap tempat,setiap keadaan...tolonglah aku dalam mengingatimu...aku akan terus berjuang mencariMU YA ...ALLAH...bantulah aku dalam melawan godaan nafsuh yang tidak mengenal erti putus asa meraih kelalaian hatiku...bantulah aku ya ALLAH...bantulah aku menuju jalan yang ENGKAU redhai...YA ALLAH...padaMU sahaja lah aku berharap dna bergantung...ya ALLAH dengarilah rintihan hambaMU...

Allah memberi kerana rahmatNya, krn Dia nampak kita perlukan yg e2, maksudnya kta lmah disitu.Hikmah tanpa tawaduq akan mmbawa kta ke jurang neraka. Bla jiwa e2 meluahkan inginnya yg sungguh dirindui, yakinlah yg mnjdikn dri jg semsta ini jg sntiasa merindu kepulangan hambaNya, mk beruntunglah jw yg diketuk rindu dr langit. brbhagialah whai jw, krn Dia hampir dgnmu..

Wahai yg Maha Mengasihani..Wahai Yg maha Mencintai hamba2Mu bantulah kami mngingatiMU dlm setiap hela nafas & denyut nadi kami..ajarilah kami untuk mencintaiMU yg sebenar2nya, hadirkanlah rasa rindu dlm hati kami kpadaMU..Engkaulah tu...juan akhirat kami...jadikanlah hati2 kami saling mncintai & saling mrindui kranaMU semata bkan krana nafsu & bkan pla krana prtalian darah di antara kami...bantulah kami mmbuang mazmumah, suburkan mahmudah dlm diri kami & bntulah kmi mdidik hwa nafsu kmi dlm mntaatiMu..ampunkanlah kami atas ktrlanjuran kami, ampunkanlah di atas klalaian kami...ssngguhnya ampunan MU lbih luas dri kmurkaanMU..whi Yg Maha Pngasih, Whai yg Maha Pnyayang pndanglah kmi dgn pndgn rhmat & ksh sygMU..jgn Engkau biarkan kmi mnntukan nsib kmi wlu hnya skadar klipan mata kmi..Engkau lah Yg Maha Mndgar.yg Mha brkuasa atas sgla ssuatu...amin..

1 ulasan:

  1. "Ujian dan dugaan akan dapat meransang segala kekuatan dan daya tenaga yang tersimpan . Dugaan dapat membuka pintu-pintu dan lorong-lorong rahsia dalam hati yang tidak dapat diketahui oleh seorang mukmin kecuali ia berada dalam suasana dugaan dan penderitaan yang menghilangkan selaput dari mata dan karat dihati" -Sayid Qutb.

    BalasPadam